איך בוחרים קייטנה לילדים

החופש הגדול בפתח . הילדים סוגרים את הספרים והמחברות ומייחלים בכיליון עיניים לימי הבטלה אשר לפניהם.  אנו ההורים מבקשים  למלא את זמנם החופשי בפעילות כיפית מגוונת כדי שלא ישקעו ברביצה של שעות ארוכות מול מסכי המחשב והסמארטפון.

כך אנו ההורים מוצאים את עצמנו מתלבטים כיצד להעסיק את הילדים בחודשי הקיץ באופן מיטבי לשביעות רצונם ורצוננו  ומאליה עולה השאלה לאיזו קייטנה כדאי לשלוח את הילד?  האם לקייטנת שחמט? כדורגל? ג'ודו? ריקוד?  אם או בלי בריכה, מדעים, ספורט, אומנות ויצירה, האם עדיף באוויר הפתוח או בתוך מבנה?

דילמות רבות והשמיים הם הגבול עד שבוחנים את המחירים אל מול התקציב המשפחתי.

אז איך בכל זאת נבחר את הקייטנה המתאימה ביותר לילדינו ?

בחיפוש קצר תמצאו כי גם בקרבת מקום מגוריכם  יש עדיין מעט קייטנות שבהן אפשר ליהנות מכל העולמות!

עדיף לבחור בקייטנה ותיקה ומוכרת בעלת מוניטין, המנוהלת ע"י מי שעוסקים בכך בהצלחה שנים רבות אך יחד עם זאת מתפתחת עם השנים ממציאה את עצמה כל פעם מחדש ומרימה את הרף הציפיות של הילדים והוריהם.

עדיף שתהיה במרחק הליכה מהבית כדי לא להזדקק להסעות ארוכות וכדי שילדים ייהנו מיום פעילות מלא, כל יום וכל רגע!  במידת הצורך וודאו כי קיימת אפשרות להסעות מאורגנות מהבית ובחזרה.

בדקו שהצוות מקצועי ומיומן , אינו נח לרגע ודואג לספק חוויות חיוביות לאפשר התפתחות אישית וחברתית של כל ילד על פי שכבות מגיל 4 עד 11 בחלוקה לפי קבוצות גיל.

בררו מראש האם בקייטנה שבחרתם יש אפשרויות ליום פעילות קצר- עד שעה , 13.00יום פעילות רגיל- עד שעה 16.30 ואפשרות לשמרטפון להורים עובדים- עד שעה 17.30.

בבחירת קייטנה לילדים בגילאי 4-5 , ילדי טרום חובה וחובה יש לתת דגש להתפתחות אישית, מיומנויות חברתיות.

כדאי לבדוק באילו מתקנים מתקיימת הקייטנה, חשוב שהילדים ישהו במבנים מוצלים וממוזגים , אך יוכלו גם לבלות בשטחים פתוחים, בבריכת שחייה או אולם ספורט.

כדאי להתייחס  לתכנים המוצעים בקייטנה ולוודא שיש יחס נכון בין אטרקציות ופעילויות משמעותיות  אחרות.

כדאי לברר מהו הרקע של המדריכים בתחומי  העניין , רקע וניסיון בהדרכת ילדים. קייטנה רב תחומית מוצלחת יכולה לפתוח את השער לעולמות תוכן חדשים ומרתקים במידה וצוות המדריכים מיומן ומקצועי.

רצוי לשלוח את הילד לקייטנה בה משתתפים גם אחד או יותר מחבריו.  מטבע הדברים יתמעטו קשיי הקליטה בקייטנה החששות יפחת  והדבר יקל על השתלבות חברתית מוצלחת של הילד בקייטנה.

בעת בחירת קייטנה חשוב לוודא כי היא מחזיקה בכל הרישיונות והאישורים הנדרשים ומבוטחת בביטוח מתאים  כך גם בהתייחס לקבלן ההסעות .

זכרו , מטרת הקייטנה היא בראש ובראשונה לספק לילד מסגרת ממנה הוא יפיק הנאה ותועלת, אולם,  חשוב לא פחות שהקייטנה תספק לכם ההורים שקט נפשי בידיעה כי ילדיכם נהנים כשהם תחת השגחה בזמן שאתם נמצאים בעבודה. לכן בדקו האם הקייטנה מתאימה גם לכם.

זכרו,  ילד נהנה יותר בקייטנה כאשר הוא שותף בבחירתה. חופשת הקיץ היא בראש ובראשונה חופשה, לכן, על מנת לאפשר לילד לנצל את החופשה באופן מיטבי כדאי לשתף אותו עד כמה שניתן בבחירת הקייטנה .

מחירי הקייטנות אינם אחידים , הקפידו לבחור קייטנה העונה על הצרכים והיא כדאית במונחי עלות תמורה ביחס לכסף אותו אתם משלמים.

הצהרת קורונה יומית

אני מצהיר /ה כדלקמן:


*למעט שיעול או קושי בנשימה הנובע ממצב כרוני כגון אסטמה או אלרגיה אחרת.